Jumaat, 27 Januari 2012

Syurga Di Bawah Telapak Kaki Ibu



Bercucuran airmata bila mengenangkan

Betapakah besar budi ibunda berikan
Siang malam menderita
Hingga entah bila
Sungguh besar pengorbanan
Ibunda berikan

Tiada bahagia jika tiada
Doa puja restu
Syurga itu telapak kaki ibu.....
Aduyai...camner tengah2 khusyuk layan lagu2 nyanyian penyanyi Aishah dalam youtube nie bleh termuncul lagu nie. Muzik intro masuk, hati dah start sayu. Masuk jer lagu mate udoh bergenang....sampei tang chorus dah berjurai2 ayo mate tu turun. Pasai ler hati nie 'tersayu' plak?ape idoknya teringat kat Ibunda a.k.a CHEK satu2nya mak yang aku ade atas dunia nie. Ayah dah lama x der....jadi kasih sayang sume tumpah kat die jer. Rindu jer mesti nk tipon tanya kabor. Nie sebab dah lewat malam jer...kalo awai2 dah tentu x nyempat2 tangan nie mendail nombor henpon CHEK. Begitu ler nk mengkhabo kan kat sini yer....betapa besarnya kuasa seorang ibu. Dengar lagu cerita pasei pengorbanannya pun hati udoh menggelepor kesayuan. Itu aku ler...org lain ntah ler pulak. Begitu ler kesahnya...aku adelah anak kepada CHEK dan sekarang aku dah jadi Ummi kepada Aisy. Harapan aku yang setinggi Gunung Everest nie pada anak aku pulak adalah jadilah seperti Ummi,heheheheh.....waima dah kawin & beranak, ibu tetap menjadi Pujian Hatiku. Harapan aku sebagai ibu kepada Aisy, bukan harta benda yg Ummi harapkan apabila kamu dewasa kelak. Cukuplah dengan ingatan, penghormatan dan pengiktirafan Ummi sebagai '1st Lady' dalam hidup ANAK UMMI. Tapi andaikata harta benda kamu hulurkan jua....tak akan mungkin UMMI menolak, udah itu rejeki namanya bukan? Dengan itu UMMI panjatkan Syukur Alhamdulillah.

aku telah menjadi anak kepada Chek...dunia sampai akhirat, " Chek...you are my 1st Lady".
giliran aisy pulak penyambung generasi menjadi anak aku...dunia sampai akhirat.


i luv Allah......