Isnin, 4 Julai 2011

Sedikit Kesilapan, Besar kerugiaan, Tinggi Nilaian Pengajaran

Haaaa.....panjang tajuk kesah kat atas tu. Pengalaman yang pernah aku alami dan x akan aku lupakan sampai bile2. Korang mesti nak tau ape Kesilapan, Kerugian dan Pengajaran tu kan?
-Kejadian berlaku pada 1 Julai 2011 (Jumaat)
-Lokasi: Lebuhraya Utara Selatan
-Waktu: Sekitar jam 7.30 - 8.30 pg.
Kesilapan yg dah aku buat hanya lupa tutup tangki air keta jer...alah, yg kat cover die tulis lebih kurang cenggini ler maksud die "jangan buka ketika enjin panas". Selama hampir 7 tahun aku bawak keta, aku pun tak tau ape kesan kalo lubang tangki tu tak ditutup..huhuhuhu, terasa bongoknye aku dengan kesilapan itu. Akibat dari itu keta kesayangan aku tersadai di tengah2 kesibukan highway utara selatan tu. Time tu tak tau nak kata camner perasaan aku...sedih, susah ati, serabut, kacau bilau, jiwa tak tenteram, nk marah pada diri sendiri, ngantuk, lapar, tension, tertekan, stress dan ape2 jer lah yang seumpama dengannya.


Time nie aku dgn aisy dah ade kat atas keta polis bantuan kat seberang jalan sini. Plan asal diorang nk bwk gi cari bengkel2 yang berdekatan then nk bwk pomen datang untuk tunda keta. Tapi nak jadikan senang citer, tetibe berenti sorang cina dengan sebuah perdana berenti depan keta kitorang. Rupernya dah pomen pun, die lah uruskan untuk proses tunda untuk bwk ke workshop die. Rezeki harimau die kuar awai pg bleh jumpe keta rosak kat tengah2 highway nie.

Sian ker kat hubby aku, dalam keadaan yg penat dan ngantuk coz baru sampai dari Dungun pg dah dah kena berhadapan dengan situasi cenggini. Perut lak dah lapar tp aku bangga dan bertuah bersuamikan seorang lelaki camnie....terlalu sabar sangat2, sikit pun die tak bersungut dan nak marah2. Mulanya gak takut gak coz sume nie punca dari kecuaian aku.

Aku tak tau ape yg tengah bermain dalam pale laki aku time tu. Nk kata tengah blur dak jugak, tp ape yg aku rasa adalah bersalah sangat2...rasa cam kalo bleh diputarkan masa rasa nak balik jer ari aku bukak cover tangki tu. Eeeeyyyyyyy........tak puas ati betoi aku time nie. Tp tak dapat nak luahkan coz aku tak puas ati dengan Cik Faridatul Asnah tu....
 
kete mula ditarik naik ke atas truck untuk
dibawa ke workshop.
Akhirnya, CCC naik jugak truck tunda. Sian kat die...aku dapat rasakan perasaan die ketika ini. Mesti die pun ralat gak coz tak dapat ikut dan antar kami sekeluarga sampai ke destinasi percutian kami. Takper darling, next time insyaallah...i will always take care n bring u anywhere we go. Jaga diri bebaik kat bengkel org tu yer...

Akibat dari sedikit kesilapan ini, aku telah mengalami kerugian yang besar. Melayang RM2300......banyak tu woooooo, bukan sikit2 anak. Kalo aku naik flight dah bleh pegi balik tu. Tapi kalo dah namanya pun duit aku nak melayang kat sini. Takpe lah, yg penting kitorang selamat...alhamdulillah.
Sehubungan dengan itu nilaian pengajaran yang aku dapat.....errmmmmm, berhati2 lah kalo nak check enjin tu. Sebelum tutup bonet, pastikan sume lubang sudah bertudung. Kalo idok...cenggini ler jadinye.