Isnin, 27 Jun 2011

Monday = mood blues "jiwa kacau"

patutnya kat Monday tu dah monyok...huhuhu
Isnin datang lagi, mood yang sama seperti minggu lepas..bulan lepas waima tahun2 yg lepas jugak. Mood yang paling teruk dalam diri aku datang tiap ari nie lah. Penat duduk atas bas dari malam tadi tak hilang lagi dah kena datang keja. Tak balik tak kena lak, anak dgn suami dua2 kat sana. Mana bisa aku tuang walau seminggu dari balik ke sana.....kerana disitulah kebahagiaan dan sebahagian dari jiwa aku berada. Ngantuk la wei....x dapat nk menahannye. Buat ape pun serba tak kena jer, kelopak mata dah berat nie....bukaannye pun tinggal sikit lg. Nak tidooooooo.....ish, mana bleh..opis hour nie kak.
     Ahhhh......layan mata ler jap, sandarkan badan lentokkan kepala kat kerusi nie & pusingkan kedudukan menghadap dinding. Mata pejam otak tenang.....waaaahhhh, layan gak cenggini..huhuhuhu. Eh, jap3...tgk kiri kanan kut2 ade makhluk2 yg tak diundang melintas. Line clear...sambung balik. 3,4 kali wat cenggitu....at least mata dpt dilegakan ketegangannya selama beberapa minit. Itu pun dah cukup memadai, cik limau purut....nak tido lama balik umah laaaa uiii, heheheheh.
     Aduyai....teringat nak anak/suami lak. Baru semalam ditinggalkan rindu dah dtg menyapa. Ape lah nk jd dgn aku nie wahai cik limau purut???? dah kawin & ade keluarga tp idup talak supa olang lain ooooo.....tapi, aku terima dan redha dengan dugaan ini. Aku percaya dengan ujian dari Maha Pencipta, Dia yang Maha mengetahui apa yg tersirat disebalik ini. Semestinya ade hikmah yang tersembunyi dan aku yakin suatu hari nanti Allah akan memberi sesuatu yang lebih baik untuk aku, suami dan anakanda tercinta...Insyaallah.