Selasa, 12 Julai 2011

Sekadar nak berceloteh

Assalamualaikum,
errmmmmmm....rasa nak bercakap ler tp tak der yg bleh dibuat lawan. Tp aku ade wall nie....seronokkkkk, dapat tulis dan luahkan ape saje yg aku rasa nk tulis. Takder sapa yg bleh nak komen atau kata ape2 dgn coretan aku kat sini. yer lah, dah blog aku...wall aku kan, jadik suka ati aku sesedap rasa ler nak nulis ape pun kan????
Lusa dgn tulat aku dah apply cuti, yeah....seronoknye. Dapat duk kat umah lama daripada biase. Tiket nak balik tak beli lg tp insyaallah...esok ari rabu, byk lagi kut. Rasanya minggu nie x der sebarang cuti atau program yg boleh menyebabkan tiket cepat abis kut. Kalo ari jumaat tu kemungkinan abis la pasai sekarang nie dah ramai yg travel weekend cam aku nie. Dah semakin bertambah weekend husband n wife la  nie....ape nak wat, atas desakan hidup dan tuntutan tanggungjawab semua ini berlaku. Suami di timur, isteri di barat...ape nak buat, "hapa pun tak BOLEH" (huhuhuhu....pinjam ayat Jambu jap).
   Esok keja...aku dah tak tau nak kate ape dgn status keje aku sekarang. Pegi pagi, balik petang..thumbprint, itu dah rutin. Smpi opis bukak pc...bukak email outlook, kut ade email masuk. Pastu tunggu ler kut2 ade minit atau arahan dari boss untuk sebarang urusan. Kalo sehingga jam 9 x dpt ape2 order, aku yg kuar opis ambik order untuk makan pagi...hahahahahah, lapar la cik puan oiiii. Breakfast adalah satu kewajipan kecuali berpuasa. Waima sibuk mana pun, sarapan pagi jgn nak skip. Jangan nak poyo la konon nk diet kalu menu time nie diabaikan. Nak makin tambah berat badan buat ler....huhuhuhu, aku nasihat nie pun coz aku dah ikut kursus kesihatan dan kecergasan awal tahun nie. Tu pasai ler aku berani cakap.
    Orait, bercakap pasai diet....sejak balik dari kursus itu ari aku dpt satu info yg bleh share untuk semua. Dapat daripada seorang penceramah tu. Die bagitau setiap pagi die mengamalkan sejenis serat yang dipanggil 'psyillium husk'. Benda nie aku rasa kategori bijirin kut pasai die cam sekam padi...tersangat ringat. berwarna putih tak berapa nak putih. Rasa...tak der rasa cuma ade sedikit bau cam ape yer, susah nak describe camner ker baunye. Ade bau macam beras kut. Setiap pagi aku ambik benda nie 2 sudu dicampurkan dalam segelas oren sunkist atau susu soya. Kesan die, aku terasa kenyang dan sistem penghadaman aku berjalan lancar...setiap hati sekurang2nye dua kali toksik dalam badan aku dapat dikeluarkan (dalam kata lain "membuang" ler tu..huhuhuhu). Tp satu peringatan, selepas ambik psyillium husk nie pastikan minum air kosong beberapa gelas.
Ahaaaaaa....itu ler rupanya psyillium husk yg aku citerkan sampai tersemput2 td,hehehehehe. Semata2 nak share dgn korang yg rajin membaca celoteh aku td, aku br jer snap tadi...bagus kan?Yg nie aku beli by online dgn harga RM30 untuk 500gm...kira okaylah coz aku tak tau mana nak cari kan. Buat pesanan via sms dgn agen, 3-4 hari smpi kat tangan...sangat mudah.
    Eh....baru teringat, ade lg satu kisah. Biarlah...saje nk bercerita. Kisahnye...keta yg aku tgh tunggang sekarang nie lampu brek dah padam sebelah, dah lama dah. Ade ler dekat sebulan lebih dah tp sebabkan aku yg tak besa dgn kl nie jadi susah ler nak cari pusat servis EON nie. Disebabkan lama duk gi mari gi mari...last2 nye hubby aku cari jalan. Die pi cari cousin die yg keja dgn eon (bagus sgt ler tu...). Menyenangkan lagi kerja aku, tinggal lg nanti barang tu smpi...aku antar pusat servis kat kl nie jer upah diorang pasang.
Lampu brek belah situ ler yg dah terbakoR tu....rega sampai RM255, okay ler kut...pasai nk yg ori kan. demi mu CCC...i will do everything, huihhhhh....bunyi cam ntah hapa2 jer,hahahahahha.